Skip links

مشاوره برندسازیبرندینگهویت برند

مشاوره برندسازی یا برندینگ

مشاوره برندسازی یا برندینگ (Branding) فرایندی منظم است که به منظور ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری بکارگرفته می­ شود. هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است، تا جاییکه رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به شما بدانند. این کار مستلزم دستورهای سطوح بالا و آمادگی لازم برای سرمایه­ گذاری در آینده است. برندسازی استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند یا نام تجاری را نسبت به سایر برندها انتخاب نمایند. برند یا نام تجاری‏ عبارت است از یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد.

معماری برند (Brand Architecture)

معماری برند یک طراحی هماهنگ از نام‌ها ، رنگ‌ها ، نمادها و ویژگی‌های بصری است که برندها یا نام های تجاری به کمک آنها تعریف می‌شوند. معماری برندها بر اساس تحقیق در مورد تجربه و سلیقه بازار هدف و به شکلی بسیار هدفمند طراحی می‌گردد.

نام و شعار (Name and Tagline)

نام و شعار یک برند، عوامل شناخته شدن و انحصاری شدن یک شرکت یا سازمان یا شخص در یک زمینه خاص است. نام و شعار برندها خیلی سریع خود را در ذهن افراد مطرح کرده‌اند

هویت برند (Brand Identity)

هویت برند چیزی فراتر از لوگوی یک کسب‌و‌‌کار است. این هویت نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری بصری یک برند در رابطه با استراتژی‌ها و موقعیت‌های مختلف است.

قطب نمای برند (Brand Compass)

قطب نمای برند خلاصه‌ای از اساسی‌ترین حقایق مربوط به نام تجاری میشود . این نتیجه به دست آمده در مرحله ی تحقیقات ، جایگزینی و تعیین استراتژی برند به دست می آید.

فرهنگ شرکت (Company Culture)

فرهنگ شرکت یا فرهنگ سازمانی، ارزش و رسالت الهام بخشی است که برند را به سمت یک مسیر خاص هدایت می‌کند. در حقیقت این فرهنگ چیزی فراتر از رفتار و سخنرانی مدیران است.

شخصیت برند (Brand Personality)

شخصیت برند طیف وسیعی از افکار ، احساسات و الگوهای رفتاری است که به صورت ذاتی با آن در ارتباط هستند. شخصیت برندها شامل انحصاری‌ترین و اختصاصی‌ترین ویژگی‌های هر نام تجاری است.

اهمیت برند سازی

مشاوره برندینگ را می توان کلید طلایی اثربخشی تصمیمات مدیریتی دانست. برای پی بردن به اهمیت مشاوره برندینگ باید ابتدا بدانیم که چرا برندینگ اهمیت دارد؟ برندینگ در واقع یک شناسنامه سازی برای محصول یا خدمت شما محسوب می شود. به عبارت ساده تر برندینگ مجموعه ای از فعالیت هایی است که شما را در ذهن مخاطبان هدفتان شکل می دهد . . کار اصلی تیم های تخصصی مشاوره برندینگ، ارائه راهکار برای طراحی برند، کمپین های تبلیغاتی و … بوده که شما را به هدف اصلی یعنی کسب سود بیشتر می رساند.بنابراین می توان گفت نیاز به یک تیم تخصصی مشاوره برندینگ برای سازمان و شرکت به خصوص استارتاپ ها به شدت احساس می شود

مشاوره برندسازی یا برندینگ
مشاوره برندسازی یا برندینگ

مزایای برندسازی

مشاوره برندسازی به صاحبان کسب و کار این توانایی را می دهد که کسب و کار خود را بهتر و بیشتر به مردم معرفی کنند. به طور کلی زمانی می توان گفت که یک کسب و کار به موفقیت رسیده است که به خوبی مردم آن را بشناسند. به زبان ساده آنچه مردم درباره شما می گویند برند شماست و آنچه شما در مورد خود می گویید تبلیغ. بنابراین برندسازی و شناسایی برند به مردم مهمترین گام در رونق کسب و کار به شمار می رود. .

اثر برندسازی بر کسب و کار

بی‌هیچ تردیدی ایجاد نام تجاری، به‌ویژه برای کسب و کار کوچک بسیار حائز اهمیت است.

پیروزی در رقابت

ایجاد نام تجاری ، وفاداری به نام تجاری و ایجاد ارزش، در جهت جذب مشتریان جدید، باعث افزایش توان ایستادگی در زمان رقابت خواهد شد.

جذب مشتریان جدید

وقتی اجرای برندینگ با موفقیت همراه باشد، نام تجاری به شما یک موقعیت استراتژیک در بازار خواهد داد و در نهایت منجر به سود بیشتر خواهد شد که ناشی از هجوم مشتریان جدید خواهد بود.

وفاداری به برند

ایجاد نام تجاری این اجازه را می‌دهد تا شما را برای محصولاتتان هزینه بیشتری متقبل شده اما با ایمان به اینکه مصرف‌کنندگان حاضرند پول بیشتری خرج نماید و وفادار به برند باقی خواهد ماند.

اعتماد به محصول

مصرف‌کنندگان همیشه مایل به خرید محصولات بوده‌اند که به آن اعتماد دارند. تعریف درست یک نام تجاری خوب و قوی، مزیت رقابتی پایداری به شما می‌دهد.

sepidar brand

آل رایس و جک تروت از بنیانگذاران مدیریت برند معتقد است که راه اندازی یک مجموعه بدون تفکر برندینگ آن یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است. من با مجموعه های (تولیدی و یا خدماتی) زیادی برخورد داشته ام که حتی بعد از فعالیت بالای ۱۰ سال هم، ارزش مادی آن مجموعه تنها به ملک و تجهیزات آن وابسته بوده است و تنها به این علت که از خود نامی (برندی) ساخته و پرداخته نکرده اند فرصت ها و سهم بازار بسیاری را از دست داده اند. برند یک معناست ، تمام معناهایی است که مخاطبان احتمالی و مشتریان کنونی شما در ذهن و قلب خود ،درباره شما حس می کنند. یک برند تجاری در هنگام تولد و شکل گرفتن می‌تواند باعث موفقیت و یا عدم موفقیت یک کالا یا سازمان و بنگاه اقتصادی گردد، برند قدرتمند و موفق باعث مطرح شدن و توسعه سازمانی می‌گردد و همچنین نمایانگر راه و روش و نوع فعالیت‌های کلان سازمان است.

طراحی شناسنامه برند

هویت برند

هویت برند همان جوهره برند است. مهمترین و منحصربفردترین خصوصیات برند، در هویت برند نمایان می شود.

تصویر برند

تصویر برند پدیده ساده فهم است که متاثر فعالیت های شرکت قرار می گیرد.

معماری برند

معماری برند یکی از ابزارهای استراتژیک و مهم برند است که رابطه‌ی بین برند مادر (parent brand) و زیربرندهای خانواده‌ی آن را تعریف و بررسی می‌کند.

انتخاب برند

براساس دستاوردهای تحقیقات بازار بهترین و مناسب ترین نام را با هدف تاثیرگذاری بر مشتریان هدف خود انتخاب می کند.

با توجه به افزایش تقاضا در راه اندازی فروش آنلاین ، این حوزه از رقابت بسیار بالایی برخوردار شده است ، بنابراین هر چقدرحرفه ای تر وارد این حوزه شوید،سهم بیشتری از مشتریان بالقوه این صنعت را به سمت خود خواهید کشید . حرفه ای کار کردن هزینه بیشتری نیز به همراه دارد ، ولی در عین حال شما میتوانید با کمتربن هزینه حتی۵۰۰ هزار تومان ، یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید . مشاوران با تجربه ما میتوانند به شما بهترین ایده و راهکار را با توجه به نوع کالا یا خدماتتان ارائه دهند

شعار هلدینگ سپیدار : هم راهی مطمئن ، هم کاری متخصص
این شعار نشان دهنده رسالت و مسئولیت اجتماعی سپیدار است . تیم ما در تمامی مراحل مشاوره ، برنامه ریزی ، ایده پردازی ، طراحی ، اجرا ، نظارت و پشتیبانی همراه شماست تا بتوانید بهترین خروجی را از کسب و کار خود داشته باشید و مسیر اشتباهی طی نکنید .

روند اجرایی پروژه طبق rfb و مدت زمان اجرایی ، در پورتال باشگاه مشتریان سپیدار قابل مشاهده میشود و شما میتونید از مراحل اجرای پروژه مطلع شوید در همه مراحل، نظرات خودتون رو بیان کنید

در مرحله اول طی چندین جلسه و بررسی اهداف و خواسته ها ،ایده ها و راهکارهای اولیه در جهت نحوه اجرای زیر ساخت و طراحی بیزینس مدل و شیوه های جذب مشتری به شما داده خواهد شد ، مرحله بعد پس از تکمیل نقشه راه و مشخص شدن مراحل اجرایی در مدت زمان مشخص ، تمامی فعالیت های مورد نظر طبق قرارداد و rfb تعیین شده، در پورتال مدیریت پروژه پیاده سازی شده و اجرا میگردد

ما در سپیدار طی طرح ویژه و vip یه فرایند ۱۰۰ روزه را برای شما طراحی و اجرا خواهیم کرد، این طرح ویژه شامل : تحقیقات بازار ،طراحی بیزینس پلن ، راه اندازی زیر ساخت تجارت الکترونیک ، طراحی وب سایت فروشگاهی ، همکاری در فروش و متصل به دیگر فروشگاههای اینترنتی ، راه اندازی و تولید محتوای شبکه های اجتماعی ، برگزاری کمپین تبلیغاتی و طی مدت زمان ۱۰۰ روزه کالا یا خدمات شما را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه خواهیم کرد

نرخ خدمات، با توجه به تعداد و میزان کیفیت متفاوت است ، اما از آنجایی که خدمات هلدینگ سپیدار به صورت پکیج ارائه میگردد بهای تمام شده خدمات ارزانتر از اجرای تکی فعالیتها توسط دیگر شرکتها میباشد .

ما در سپیدار تمامی مراحل راه اندازی یا بهینه سازی کسب و کار آنلاین را در قالب زنجیره ای از خدمات به هم پیوسته در مدت زمان مشخص به مشتریان ارائه میدهیم،تمامی مراحل کار کاملا شفاف است و شما میتوانید از تمامی مراحل اجرایی کار از طریق سامانه باشگاه مشتریان مطلع شده و نظرات خود را پیشنهاد دهد،سپیدار در حین اجرای پروژه ، مشاوره لازم را در اختیارتان قرار میدهد تا فرایندی را اشتباه طی نکنید،

بله ، شما میتوانید خدمات سپیدار را با توجه به بازار هدف و اندازه بازارتان ، با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه دریافت نمایید

زمان راه اندازی تجارت الکترونیک ، به نحوه ورود شما بستگی دارد ، اگر فقط میخواهید توسط شبکه های اجتماعی (اینستاگرام،توییتر،فیس بوک و…) کالا یا خدمات خود را عرضه کنید ، از طریق تولید محتوای اصولی و تبلیغات هدفمند ، در مدت زمان کوتاهی (حداقل سه ماه) مشتری را به سمت خود جذب کرده و فروش خواهی داشت ، ولی اگر میخواهید حرفه ای تر وارد تجارت الکترونیک شوید ، باید پل ارتباطی شما با مشتریان افزایش پیدا کرده و علاوه بر شبکه های اجتماعی ، از طریق وب سایت ، اپلیکیشن ، سئو و… دیده شده و خدمات خود را عرضه کنید ، در این صورت حداقل زمان لازم برای راه اندازی و بهره وری سامانه آنلاین ، شش ماه خواهد بود

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مشاوره برندسازی و برندینگ

ساعتی
  • مشاوره برندینگ و راه کارهای برندسازی
  • ترسیم چشم انداز ، جایگاه و ارزش های برند
  • تدوین برنامه جامع زیر ساخت برند
  • دیباگ برند و تعریف اصولی هویت بصری
  • مشاوره در انتخاب/به روزرسانی نام و نشان تجاری
  • مشاوره در انتخاب/به روزرسانی شعار تبلیغاتی ، رنگ سازمانی
  • مشاوره در انتخاب/به روزرسانی کاراکتر سازمانی و شخصیت پردازی
  • معماری برند و ایجاد وجه تمایزات رقابتی
  • تدوین استراتژی برند