Skip links

مهارت های پولساز

بی شک پرطرفدارترین مهارت های پولساز این روزها،مهارتهای مرتبط با دنیای اینترنت خواهد بود.این مهارتها در ایران کم نیست و نوجوانان و جوانان کشورمون میتونن در کنار تحصیل مهارتهای اینترنتی رو یاد بگیرند و در آینده ازآنها استفاده کنند. با یادگیری مهارت‌های این مقاله می‌توانید درآمد بالا و قابل قبولی را از طریق فضای اینترنتی در منزل داشته باشید و کسب و کار کوچک پولساز خود را راه‌اندازی کنید.

دقت داشته باشید که وقتی صحبت از مهارت پولساز میشود، منظور ما داشتن یک شغل یا کسب و کار درآمدزا نیست.بلکه مهارتی است که خودتان بتوانید آن را انجام داده و یا به دیگران آموزش دهید و بابت آن درآمد کسب کنید.

مهارت های پولساز :

1_مدیریت و تولید محتوا :

تولید محتوا ضامن موفقیت، فروش و درآمدزایی هر کسب و کار اینترنتی است. نمیتوانید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده و بدون تولید محتوا منتظر فروش و درآمد باشید. مهارت تولید محتوا ازجمله مهارتهای پولساز با سرمایه کم است. بنابراین با یادگیری مهارت تولید محتوای هدفمند برای وب سایت و شبکه های اجتماعی نه تنها میتوانید فروش و درآمد کسب و کار خود را افزایش دهید بلکه میتوانید این مهارت را به عنوان یک سرویس به دیگر کسب و کارهایی که به خدمات تولید محتوا نیاز دارند عرضه کرد. هر چیزی که در سطح اینترنت می‌بینید محتوا است. متن، فیلم، عکس، کتاب و…. وظیفه یک متخصص تولید محتوا ساخت محتوای متنی، تصویری و ویدیویی است. برای یادگیری تولید محتوا، اول از همه باید نحوه کار با نرم‌افزارهای موردنیاز این کار را بلد باشید.

نرم‌افزارهای مثل فتوشاپ و پرمیر مهم‌ترین نرم‌افزارهایی هستند که یک کارشناس برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوا باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد. همچنین باید با قواعد نوشتاری و نویسندگی متون تولید محتوا هم آشنا باشید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم صفحه تولید محتوا را مطالعه کنید.

2_فتوشاپ و تدوین

افراد و شرکتها برای وب سایت و اینستاگرام به دنبال گرافیست میگردند.اگر طراحی گرافیک و کار با نرم‌افزارهای طراحی و تدوین فیلم را بلد باشید خیلی راحت با خلق تصاویر زیبا و جذاب میتوانید افراد زیادی رو سمت خود جذب کنید. کسب و کارهای مختلفی مثل خدمات چاپ، عکاسی‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی و اکثر کسب و کارهای مجازی به طراح گرافیک نیاز دارند.

مهارت در این رشته را از طریق دانشگاه هم می‌توان به دست آورد. اما بهتر است برای تبدیل شدن به یک گرافیست و تدوین گر حرفه‌ای از راه‌های دیگر هم آموزش ببینید. بازار کار طراحی گرافیک در آینده هم بدون شک رونق دارد. چرا که استفاده از زیبایی‌های بصری تاثیر زیادی روی جذب مشتری دارد. اکثر کسب و کارها هم از این روش برای گسترش فعالیت‌شان استفاده می‌کنند.

3_بلاگ نویسی

به افرادی که بلاگ می‌نویسند بلاگر می‌گویند . بلاگ حاوی محتوای متنی و عکس است. بلاگ به سه روش در سایت ایجاد می‌شود. ساب دامین، ساب فولدر، بلاگ ساده بدون هیچ ساختار. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود رادارند. بلاگری هم واقعا از اون مهارت های پولساز کسب و کار هستند.

از جمله مهارتهایی که باید آموزش ببینید : تایپ سریع،ترجمه، محتوا یئو محور،اصول نگارش و نامه نگاری، آموزش نسبی زبانهای برنامه نویسیHtml و CSS،تحقیق و آشنایی با کلمات کلیدی،آشنایی با CMS(سیستم مدیریت محتوا)

4_برنامه نویسی

اگر نگاهی به سایت‌های استخدام و کاریابی بیاندازید، متوجه می‌شوید که برنامه نویس ها خیلی راحت و سریع کار پیدا میکنند چون بیش از اندازه بازار کار برنامه‌نویسی رونق دارد.یکی از ویژگی‌های علم برنامه‌نویسی این است که به مدرک دانشگاهی خاصی نیاز ندارد. فقط کافیست در این زمینه مهارت به دست بیاورید تا برای خودتان کسب و کاری راه‌اندازی کنید به درآمد خوبی برسید. به دلیل این که اکثر کسب و کارهای سنتی در حال کوچ کردن به فضای مجازی هستند، بازار کاربرنامه نویسی اپلیکیشن و طراحی سایت با زبان php هم حسابی رونق گرفته است

5249150081500 0

5_سئو

سئو ینی بهینه‌سازی وب سایت و بازاریابی از طریق موتور جستجو گوگل. این مهارت باگذشت زمان به یکی از محبوبترین و بهترین مهارت های پولساز کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است.سئو به تنهایی یک مهارت بسیار پولساز و محبوب در ایران و جهان است و هر کسب و کاری که بخواهد فروش خود را افزایش دهد در گام اول نیاز به بازدید کننده هدفمند دارد تا بتواند به واسطه آن مشتری را سمت خود جذب کرده و کالای خود را به فروش برساند

برای این منظور لازم است تا در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به رتبه های بالا برسد. تلاش برای رسیدن به رتبه یک در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نیاز به مهارت سئو دارید. شما میتوانید با یادگیری این مهارت، سایت و کسب و کار خود را به صفحه اول رسانده و یا این مهارت را به دیگر سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی ارائه داده و بابت انجام آن پول بسیار خوبی به دست آورید.کافی است نگاهی به پلن های سئو در شرکت های مختلف بی اندازید تا متوجه اهمیت این مهارت شوید.

در قسمت سئو و بهینه سازی وب سایت سپیدار میتوانید با روشها و مراحل اجرایی سئو آشنا شوید.

2

6_موشن گرافی

اگر به تنهایی یا به اصطلاح فریلَنس کار می‌کنید، موشن گرافی را خودتان باید خلق کنید. البته برای پروژه‌های کم‌اهمیت‌تر می‌توانید تصاویر وکتور آماده از اینترنت دانلود کرده و استفاده کنید.همچنین ممکن است در یک آتلیه مشغول به کار باشید. در این صورت گرافیک و تصویر طراحی شده از مشتری را تحویل گرفته و متحرک می‌کنید. موشن گرافیک ینی متحرک‌سازی تصاویر و صداگذاری روی آن‌ها. درسوشال مدیا، لوگو متحرک، بنر متحرک تبلیغاتی، صفحات سایت، فلت موشن، اینفومتحرک، پس‌زمینه متحرک، زیرنویس، گرافیک متحرک، آگهی تبلیغاتی، فیلم و سریال و…

شما اگر فردی حرفه ای و یا فردی که به تازگی وارد این حرفه شده است باشید ، نیاز دارید که به عنوان یک موشن دیزاینر خوب ، مهارت های تخصصی از جمله گرافیک دیزاین،هنر های تجسمی،شناخت انیمیشن،تایپو گرافی،روانشناسی رنگها،خلاق و ایده پرداز،تحلیلگرو دارای ارتباطات گسترده باشید که با توجه به میزان تخصص و پروژه‌ای که دارید از ۵۰۰ هزار تومان تا چند صد میلیون تومان می‌توانید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

شغل های متفاوتی برای کسب درآمد وجود دارند که با توجه به مهارتتان می توانید آنهارا انتخاب کنید.برای موفقیت در کسب و کار، علاوه بر این که علاقه ، توانایی و استعداد نقش مهمی در این زمینه دارد، باید به کسب مهارت و تجربه نیز بسیار توجه داشت. فقط از طریق صبر و حوصله در یادگیری مهارت ها می توانید کسب و کار های قدیمی و سنتی را نیز با روش های جدید ارائه دهید و افراد زیادی را جذب کنید.

Leave a comment