Skip links

تکنیک های سئو و بهینه سازی وب سایت

 

در بازار رقابتی امروز، سئو بیش از پیش دارای اهمیت شده است. روزانه میلیون ها کاربر از طریق موتورهای جستجو به دنبال پاسخ پرسش ها و نیازهایشان هستند. اگر شما دارای وبسایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاینی هستید، سئو می تواند به رشد کسب و کار شما و رسیدن به اهدافتان کمک بزرگی کند

در ادامه به بیان مهمترین تکنیکهای سئو و بالابردن رنک وب سایت اشاره میکنیم :

راهکار اول : ویدیو بسازید.

ویدیو بخش قابل توجهی از محتوا های تولیدی در سال 2020 را به خود اختصاص خواهد داد و هر وبسایتی که همگام با این اتفاق باشد، از آن سود خواهد برد. تولید محتوای ویدیویی یکی از راهکار های معجزه آسای سئو در سال 2020 است.

محتوای ویدیویی صفحات سایت شما را به شدت قدرتمند تر خواهد کرد و باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر داخل سایتتان هم می شود.

راهکار دوم: مقایسه دو محصول

اگر سایت شما فروشگاه اینترنتی باشد مقایسه دو محصول مشابه و پرطرفدار نزدیک به هم، کمک زیادی به افزایش رتبه سایت در گوگل می کند. همچنین می توانید از کاربران نظر بخواهید و آن ها تشویق به مشارکت در این موضوع نمایید. کاربران وقتی محصول جدیدی وارد بازار می شود، علاقه مند هستند که آن را با دیگر محصولات قبلی مقایسه کنند و از این رو استفاده از تکنیک سئو سریع، باعث افزایش بازدید سایتتان می شود.

راهکار سوم :کلمات کلیدی خود را تخصصی تر انتخاب کنید.

به عنوان یک راهکار کارآمد دیگر در سئو سایت، به شما پیشنهاد می کند که با توجه به بالا رفتن رقابت ها روی کلمات کلیدی کلی، تمرکز را بر روی کیوورد های تخصصی تر بگذارید.

این روش برای شما 3 خوبی بزرگ دارد:

  1. هزینه شما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
  2. زودتر به نتیجه دلخواه می رسید.
  3. به جای صفحه اول بودن میتوانید به راحتی رتبه اول باشید و بازخورد بهتر کسب کنید.

منظور از کلمات کلیدی تحخصصی تر چیست؟

به طور مثال شما یک شرکت طراحی سایت هستید؛ بهتر است به جای در نظر گرفتن کلمه “طراحی سایت”، ازکلماتی مثل“شرکت طراحی سایت در تهران”،  “طراحی سایت شرکتی” ، “طراحی سایت فروشگاه اینترنتی” ، “طراحی سایت وردپرس”، و …استفاده کنید.

تکنیک سئو

راهکار چهارم: استفاده از تکنیک آسمان خراش

احتمالا تا به الان برایتان اتفاق افتاده که از کنار ساختمان های بلند عبور کرده باشید و جذب ابهت و بلندی ارتفاع شده باشید. امروزه هرچند تعداد این ساختمان ها بیشتر از گذشته شده و در واقع برای مردم شهر تبدیل به یک مساله عادی شده است ولی هنوز جذابیت خاص خود را دارد. از این مساله می توان به عنوان یک تکنیک در تولید محتوا استفاده کرد. شروع عناوین محتوایی با این حالت “10 روش …” یا “101 تکنیک….” می تواند باعث دریافت بک لینک های زیادی به سایت شما شود البته اگر عنوان و مطالب جذاب و واقعا آموزنده داشته باشد.

راهکار پنجم :وجود صفحه 404

خطای 404 به موتورهای جستجو بیان می کند که صفحه مورد نظر وجود ندارد. این مساله امکان دارد به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد مثلا شما آن صفحه را حذف کرده باشید، کاربر آدرس را به اشتباه بنویسد.

هر چه سایت شما بزرگتر باشد، نیاز بیشتری به استفاده از صفحه 404 دارید. نکته خیلی مهم این است که در هر سایتی یک صفحه 404 مجزا و با طراحی اختصاصی مورد نیاز است. در الگوریتم های جدید گوگل، تعریف نکردن این صفحه باعث جریمه می شود و از این رو هر چه بهتر استفاده شود، به ایندکس شدن سریع صفحات شما کمک بسیاری می کند.

اگر کاربری آدرس سایت شما را اشتباه بنویسد یا وارد صفحه ای شود که دیگر وجود نداشته باشد و پیغام اخطاری از طرف خود گوگل نشان داده شود، یک جریمه برایتان در نظر گرفته می شود که چرا ازقبل به اصطلاح گوگل را در جریان این مساله قرار نداید. برای همین به شما در سئو سریع کمک بسیاری خواهد کرد.

راهکارششم : بهینه سازی محلی انجام دهید.

بهینه سازی محلی راهکاری برای سال 2017 بود که بیشتر در آن زمان مخصوصا در نتایج انگلیسی بروز پیدا کرده بود ولی امروز در زبان فارسی، بطور کامل این الگوریتم اجرا شده و گوگل سعی دارد با گرفتن لوکیشن جستجو کننده، نتیجه هایی را نشان او دهد که نزدیک او هستند.

شما در هر کجای ایران که هستید، این موضوع را در نظر بگیرید که با توجه به شماره تلفن خود و استفاده از نام شهرتان در آدرس، این امتیاز را دارید که در سریع ترین زمان در محل خودتان رتبه های اول را بدست آورید.

گوگل که دوست دارد نتایج محلی خوب را نشان کاربر دهد؛ پس شما هم بکوشید که سایت خود را برای محل خود، بهتر بهینه سازی کنید تا این کار برای شما راحت تر و سریع تر به انجام برسد و از فواید آن بهره ببرید.

راهکار هقتم : قرض بگیرید یا بدزدید

از مطالب مفید سایت های دیگر استفاده کنید و آن ها در مقالات سایت خود استفاده کنید. البته بهتراست منبع اصلی را ذکر کنید که کارتان دزدی نباشد. مطالبی مانند اینفوگرافیک، عکس ها، خبرهای کوتاه و غیره بیشترین نرخ به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را دارند و از این رو این مساله می تواند تاثیر مثبتی در سئو سریع سایت شما شود.

راهکار هشتم: طول محتوای متنی را بیشتر کنید.

افزایش طول محتوای متنی تا حداقل 1800 کلمه، راهکاری مهم و کارآمد برای سئو 2020 خواهد بود.

گوگل در الگوریتم های جدید خود علاقه مندی زیادی به مقالات و صفحات پر محتوا نشان داده است، واکشی کردن محتوا متنی هم با وجود اهمیت زیادی که چند رسانه ای های دیگر دارند، هنوز راحت ترین و سریع ترین راه رتبه دادن به صفحات سایت است.

برای همین شما برای اینکه در سریع ترین زمان بهترین بازدید را برای صفحاتتان بگیرید، سریعا اقدام به افزایش طول محتوای متنی آن ها کنید.

علاوه بر اینکه این موضوع را در صفحات جدیدتان در نظر میگیرید، برای بروزرسانی صفحات قدیمی تر و رساندن به این میزان محتوا سریعا بکوشید.

بروزرسانی صفحات و افزایش قدرت به آن ها از همان ابتدا از فاکتور های مهم سئو بوده است و با بکار گیری این راهکار، بروزرسانی شما مناسب ترین بازخورد را برایتان به ارمقان خواهد آورد.

بهینه سازی وب سایت

راهکار نهم: استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا امروزه بیشتر از هر چیز دیگری می تواند باعث افزایش سئو سریع سایت شما شود. هیچ چیزی مانند روش بازاریابی محتوا بر بهبود رتبه سایت شما تاثیر گذار نیست. تولید انواع محتوا ارگانیک و ناب و البته مرتبط با هدف و موضوع اصلی سایت، می تواند باعث جذب کاربران بیشتر و به اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی شود.

راهکاردهم : برند سازی کنید.

قدرت برند شما بطور غیر مستقیم بر قدرت وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. اگر کلمه کلیدی شما به همراه برندتان به شما لینک شود، یا به همان صورت در گوگل سرچ شود، نشان از محبوبیت این برند است؛ این برند متعلق به سایت شماست.    

پس سایت شما هم سایتی محبوب است و نکته جالب اینجاست که همه این موارد را گوگل می فهمد و به مرور زمان در نتایج خود اعمال می کند.

Leave a comment