Skip links

مشاور بازاریابی کیست؟

مشاور بازاریابی حرفه ای Marketing Consultant به ارائه استراتژی هایی موثر برای جذب مشتری و بهبود فرصت های شغلی، هم از طریق حفظ مشتری های موجود و هم جذب مشتری جدید برای برند می پردازد.

وظیفه او از طریق تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی وضعیت فعلی شرکت، موقعیت شرکت در صنعت تولیدی یا خدماتی مربوط به آن و در نهایت ارزیابی موفقیت ها، می تواند چالش ها و منابع موجود را تعیین کرده و از طریق ایجاد کمپین های هدفمند و ارائه یک برنامه بازاریابی موفق به شرکتها کمک کند تا به اهدافی مشخص و قابل سنجش دست پیدا کنند.

unnamed

نقش و عملکرد یک مشاور بازاریابی حرفه ای

کار یک مشاور بازاریابی ماهر Marketing Consultant، ترکیب دقیقی از نقش های مشاوره و رهبری بوده و باید بتواند به صورت همزمان هم یک تحلیلگر خوب و هم فردی خلاق باشد. او با چالش هایی از قبیل ارزیابی سریع و دقیق عناصر داخلی و خارجی مؤثر بر تجارت اعم از رضایت مشتری، روند بازار، نحوه عملکرد ، نوآوری های عرصه تکنولوژی، بررسی رقبا پرسنل شرکت و عوامل محیطی روبه روست.

مشاور بازاریابی ضمن تعیین استراتژی های کوتاه و یا بلند مدت برای دستیابی به یک برندینگ و بازاریابی موفق، باید به شرکت این اطمینان را بدهد که این برنامه با موفقیت انجام شده و اهداف مورد نظر شرکت تامین خواهد شد.

اجرای این گونه استراتژی های بازاریابی، یک عمل ظریف و دقیق بوده و به کسی نیاز دارد که قادر به نظارت بر پیشرفت و انطباق برنامه های بازاریابی با یکدیگر و در عین حال ایجاد نوآوری در مواقع لزوم باشد.

می توان گفت راهکارهای یک مشاور بازاریابی حرفه ای، ترکیبی از دقیق ترین وسازمان یافته ترین برنامه های مبتنی بر جزئیات بوده که بر اساس مشاهدات تخصصی خود و نتایج حاصل از تحقیقات، اتخاذ شده که شروع ایجاد تغییرات اساسی برای شرکت است.

با توجه به دلایل برشمرده شده، اگر یک شرکت اقدام به استخدام یک مشاور بازاریابی حرفه ای کند، در واقع یک مغز خلاق و ماهر را به جمع اعضای شرکت خود اضافه کرده که طبق یک برنامه زمانبندی شده معین، همیشه در دسترس بوده و هزینه های آن به مراتب کمتر از موقعی است که از او بخواهد در طی یک مدت مشخص تنها کارمندانش را آموزش دهد.

تجربه نشان داده که عقد قرارداد دراز مدت با یک مشاور بازاریابی برای کار به روی پروژه های منتخب، به صورت مستقل یا با همکاری سایر کارمندان شرکت، نتایج پربارتری داشته و در آخر دستاورد بهتری برای شرکت خواهد داشت.

انواع مشاوره بازاریابی

مشاور بازاریابی (مارکتینگ) آنلاین Online Marketing Consultant

مشاوری بازاریابی (مشاور مارکتینگ) از طریق رسانه های اجتماعی Social Media Marketing Consultant

مشاور بازاریابی (مارکتینگ) جهانی (معمولا بیش از دو کشور)Global Marketing Consultant

مشاور بازاریابی (مشاور مارکتینگ) علمی Scientific Marketing Consultant
مشاور بازاریابی اینترنتی (مشاور دیجیتال مارکتینگ)  Digital Marketing Consultant
مشاور بازاریابی (مارکتینگ) بر اساس داده های دریافتی آنالیز شده بازار Data Driven Marketing
مشاور بازاریابی (مارکتینگ)- تبلیغات چاپی یا تلویزیونی Press & Media

مشاور بازاریابی (مارکتینگ) از طریق افزایش رضایت و تجربه خوب مشتری Customer Satisfaction

مشاور بازاریابی (مارکتینگ) محتوایی – نوشتن محتوی تبلیغاتی Content Marketing Consultant
مشاور بازاریابی (مارکتینگ)- روابط عمومی PR – marketing Consultant (Public Relations)
مشاور بازاریابی چریکی Guerilla Marketing Consultant
مشاور بازاریابی (مارکتینگ) خیابانی و میدانی

مشاور بازاریابی (مارکتینگ) از طریق مدیریت برند و برندسازی (خلق برند) Branding and Marketing Consultant
مشاور بازاریابی (مشاور مارکتینگ) خرید و بسته بندی Packaging and Buying Behavior

مشاور بازاریابی (مارکتینگ) مستقیم Direct Marketing Consultant

اگر می خواهید سهم بیشتری از بازار را کسب کنید همین حالا با مشاوران بازاریابی ما تماس بگیرید و از راهنمایی های مشاورین ما بهره مند شوید.

Leave a comment